Winkelwagen

0 item(s) - € 0,00

 Christimas Sale!! Tot 70% korting op werkkleding! Veilige Webwinkel - Aangesloten bij Webshop Keurmerk  

    038 - 422 33 77

Ruilen en retourneren

Consumenteninformatie

Hoe moet ik ruilen en of retourneren?
Voor een snelle afhandeling van uw retour of ruil verzoeken wij u de hierna genoemde volgorde te hanteren.  

1. Stuur ons een e-mail (klantenservice@storvik.nl) of bel ons (038- 423 14 99) om uw retour aan te melden.
2. Print het Retour Formulier hier.
3. Vul het formulier in en voeg deze toe aan uw doos.
4.
 U ontvangt binnen 1 werkdag van ons een verzendetiket.
5.
 Stop de originele factuur en uw retourformulier in de doos, plak het etiket op de doos en stuur ons uw pakket toe.
6.
 Bij ontvangst van de artikelen zullen wij de nieuwe gewenste artikel(en) terugsturen of een creditfactuur aanmaken en uw geld terugstorten.

Uitpakken, proberen en gebruiken
U mag uw bestelling proberen, gebruiken en passen zoals u dat in een fysieke winkel ook zou doen. Indien u het product aan ons retour stuurt verzoeken wij u om zorgvuldig met de verpakking om te gaan en het product in de originele staat te retourneren. Indien het product beschadigd of defect retour komt kunnen hiervoor kosten worden gerekend.

Wat is het verschil tussen ruilen en retourneren?
Retourneren betekent dat u uw gehele bestelling of een gedeelte hiervan terugstuurt. U wilt hiervoor geen nieuw artikel (en) ontvangen. De verzendkosten van het terugsturen zijn voor uw rekening. Wanneer u gebruik maakt van het PostNL verzendetiket, zullen wij de retourkosten (€4,95) in mindering brengen op uw creditnota.

Ruilen betekent dat u minstens 1 van de artikelen van uw bestelling wilt ruilen voor hetzelfde artikel in een andere kleur en / of maat. U zendt het artikel (of artikelen) terug en geeft aan welke u wilt ruilen. U kunt 1 keer per bestelling gratis ruilen. Voor gratis ruilen, dient u gebruik te maken van het PostNL etiket. Deze ontvangt u van ons na het aanmelden van uw ruilverzoek.

Voorbeeld 1
Besteld: 1 werkjas, 1 werkbroek
Retour sturen: 1 werkjas, 1 werkbroek
Ruilen: niks
U retourneert, en betaalt de verzendkosten zelf

Voorbeeld 2
Besteld: 1 werkjas, 1 werkbroek
Retour sturen: 1 werkjas, 1 werkbroek
Ruilen: 1 zelfde werkjas in andere maat en / of kleur
U ruilt en wij betalen de retourkosten.

Ik heb 30 dagen herroepingsrecht, wat betekent dat?
U heeft tot 30 (dertig) kalenderdagen na ontvangst de tijd de door u aangeschafte artikelen vrijblijvend te retourneren, ruilen of annuleren. U mag hiervoor het Europees modelformulier voor herroeping gebruiken. Dit is echt niet verplicht. Het kan ook via bovenstaande procedure, per mail of telefonisch.

Wat betaal ik voor retourneren in Nederland en wat betaal ik voor retourneren in het buitenland?

Retourneren in Nederland met PostNL: U betaalt de verzendkosten voor het retourneren zelf. Wij raden u aan om hiervoor gebruik te maken van ons retour systeem van PostNL (na het aanmelden van uw retour via bovenstaand formulier, ontvangt u hiervoor de instructies). U betaalt dan namelijk €4,95.

Buitenland: U betaalt de verzendkosten voor retourneren zelf. 

Wat betaal ik voor ruilen in Nederland en wat betaal ik voor ruilen in het buitenland?
Ruilen in Nederland met PostNL: U kunt 1 keer per bestelling gratis ruilen. Voor gratis ruilen, dient u gebruik te maken van ons PostNL etiket. Deze ontvangt u van ons na het aanmelden van uw ruilverzoek. Als u op een andere manier uw retour naar ons verzendt dan via het PostNL etiket, vergoeden wij de kosten van het terugsuren niet.
Buitenland: U betaalt de verzendkosten voor ruilen zelf. 

Als ik retourneer, welke kosten krijg ik dan terug?
U heeft recht op het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten voor de heenzending. 

Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort? 
Nadat wij uw retour hebben ontvangen en goedgekeurd op de retourvoorwaarden, wordt het aankoopbedrag de geretourneerde artikelen binnen 14 werkdagen teruggestort.


Dealerinformatie

Ik ben dealer, hoe kan ik artikelen ruilen? 
Ruilen kan alleen indien het een verkeerd geleverde zending betreft of het een fout van ons betreft. Omruiling kan ook als een artikel bij levering kapot is (weeffout etc.).

Ik ben dealer, hoe kan ik artikelen retourneren? 
Indien is afgesproken dat een levering bij uitzondering geretourneerd kan worden dan kan dit op eigen kosten. Indien het een fout van ons is dan geven wij opdracht aan dhl om een pakket te laten afhalen.